مجله

حمل ماهی زنده با استفاده از مخزن پلی‌اتیلن       

حمل ماهی زنده با استفاده از مخزن پلی‌اتیلن       

این روز‌ها بسیاری از افراد مانند شما در زمینه حمل و نقل ماهی زنده، فعالیت دارند. مطمئنا از اصلی‌ترین دغدغه‌های این افراد، چگونگی حمل ماهی‌ها است. متخصصان زیادی، استفاده از مخزن حمل ماهی زنده را بهترین راه حل و راهکار برای انتقال آن‌ها معرفی می‌کنند. تولید‌کنندگان فعال در حوزه مخازن، تانکر‌های متنوعی تولید کرده‌اند تا شما براساس نیاز و بودجه خود، حق انتخاب داشته باشید. از نظر کارشناسان در بین تمام مخزن‌های تولید شده، انتخاب مخزن پلی‌اتیلن‌ ایده‌آل‌ترین گزینه است. در این مقاله از دماوند پلیمر قصد داریم مخزن‌های پلی اتیلن مناسب برای حمل ماهی زنده را بررسی کنیم.

انواع تانکر حمل ماهی زنده

انتقال و جابجایی ماهی زنده علاوه بر لذت بخش بودن، مشکلات زیادی نیز دارد. مطمئنا یکی از این مشکلات، انتخاب تانکر مناسب برای حمل ماهی زنده است. احتمالا هنگام انتخاب با وجود انواع منبع حمل ماهی‌های زنده در بازار، کمی سردرگم خواهید شد. در صورت شناخت و آگاهی از منابع، فرایند انتخاب برای شما آسان‌تر می‌شود. در ادامه به بیان توضیحاتی مختصر درباره منابع حمل ماهی زنده، پرداخته‌ایم تا فرایند انتخاب برای شما آسان‌تر شود.

مخزن پلی‌اتیلن

پلی‌اتیلن اصلی‌ترین ماده به کار رفته در این نوع مخازن بوده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا در کنار مقاومت زیاد آن اشاره کرد. این روز‌ها انتخاب مخزن حمل ماهی زنده از نوع پلی اتیلن بسیار محبوب است. زیرا این مخزن‌ها در برابر رطوبت ناشی از جابه‌جایی و انتقال ماهی، دچار مشکل جدی نمی‌شوند. همچنین با خرید این نوع از منابع، می‌توانید آن را روی نیسان یا تریلی و وانت قرار دهید.

تانکر‌های فلزی

تولید‌کنندگان، تانکر حمل ماهی زنده نوع فلزی را در اندازه و ظرفیت‌های مختلف تولید کرده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل از تانکر‌ها می‌توان به مقاومت بالا در برابر ضربه اشاره کرد. البته این منابع فلزی به انواع مختلف تقسیم شده و از اصلی‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1)    مخزن حمل ماهی زنده گالوانیزه

2)    تانکر‌های حمل ماهی زنده فولادی

3)    منبع حمل ماهی‌های زنده استیل

منبع فایبر گلاس

بدون تردید با انتخاب منبع حمل ماهی زنده فایبر گلاس، می‌توانید از آن برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. زیرا این منبع‌ها در برابر ضربه و رطوبت دارای مقاومت بسیار خوبی هستند. یک نکته بسیار جالب در رابطه با مخزن فایبرگلاس حمل ماهی زنده، ساخت آن در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف است. بنابراین در صورت انتخاب این مدل تانکر برای انتقال ماهی زنده از استخر پرورش ماهی به فروشگاه‌ها، می‌توانید با توجه به نیاز و همچنین بودجه خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

تانکر حمل ماهی زنده

مزیت انتخاب مخزن پلی‌اتیلن نسب به دیگر تانکر‌ها

بدون شک هنگام خرید مخزن برای حمل ماهی زنده، فرایند انتخاب برای شما کمی سخت می‌شود. در چنین شرایطی حتما از افراد متخصص و نمایندگی‌های معتبر کمک بخواهید تا آن‌ها با توجه به تخصص و تجربه خود در فرایند انتخاب منبع حمل ماهی زنده به شما کمک کنند. شما می‌توانید با کارشناسان فروش فروشگاه دماوند پلیمر در این باره مشورت کنید یا مقالات وبسایت را بخوانید.

مطمئنا تمام این افراد مخزن‌های پلی اتیلن را مناسب‌ترین گزینه برای کار شما معرفی می‌کنند. البته آن‌ها هنگام بیان پیشنهاد خود، مزیت‌هایی را برای تانکر‌های پلی‌اتیلن معرفی می‌کنند که در ادامه درباره مزیت انتخاب تانکر حمل ماهی زنده پلی‌اتیلن نسبت به سایر مخزن‌ها به طور کامل توضیح می‌دهیم.

  • اندازه و ابعاد

حتما هنگام انتخاب مخزن حمل ماهی زنده متوجه تنوع زیاد منابع پلی‌اتیلن شده و در نتیجه هنگام خرید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. اصلی‌ترین انواع مخزن‌های پلی‌اتیلن شامل موارد زیر است:

اکنون شما با توجه به خودرو خود و اندازه آن برای حمل ماهی زنده، از بین انواع مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنید تا با استفاده از آن، ماهی‌های زنده را به شکل مناسبی در اختیار مشتری‌های خود قرار دهید.

  • جابجایی و نصب آسان

مخزن پلی‌اتیلن بسیار سبک بوده و در نتیجه شما به تنهایی می‌توانید آن را جابجا کنید. به طور مثال یک منبع پلی‌اتیلن ۵۰۰ لیتری، وزنی در حدود ۲۰ کیلوگرم دارد. اما مخزن فلزی ۵۰۰ لیتری، حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

بنابراین انتخاب مخزن پلی‌اتیلن برای حمل ماهی زنده، گزینه مناسب‌تری است. زیرا شما بدون نیاز به کسی، می‌توانید آن را روی نیسان خود قرار دهید. همچنین فرایند برداشتن مخزن پلی‌اتیلن از روی خودرو بسیار آسان است.

  • ماندگاری و طول عمر

ماهی زنده برای ادامه حیات خود، نیاز‌مند آب است. بنابراین انتخاب مخزن حمل ماهی زنده فلزی گزینه مناسبی نیست. زیرا پس از اندک زمانی، فرایند زنگ زدگی در این تانکر‌ها شروع می‌شود. اما تانکر‌های پلی‌اتیلن Food Grade  هستند.

خاصیت ضد خوردگی این منبع‌ها منجر به افزایش طول عمر و ماندگاری آن‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ سال می‌شود. بدون تردید در صورت انتخاب منبع حمل ماهی زنده پلی‌اتیلن دو لایه از ویژگی مقاومت آن در برابر اشعه UV  نور خورشید نیز بهره‌مند می‌شوید.

  • حفظ کیفیت آب مخزن

در زمان جابجایی ماهی زنده، حفظ کیفیت و دمای آب بسیار با اهمیت است. بنابر نظر بسیاری از کارشناسان مخزن پلی‌اتیلن، آب را در خالص‌ترین حالت خود نگه می‌دارد. همچنین دمای آن در این مخزن‌ها برای مدت زمان طولانی حفظ می‌شود.

  • قیمت تانکر پلی‌اتیلن

احتمالا در زمان انتخاب تانکر برای حمل ماهی زنده، مسئله قیمت از اصلی‌ترین دغدغه‌های شما است. بسیاری از فروشندگان مانند ما در چنین شرایطی، مخزن‌های پلی‌اتیلن را توصیه می‌کنند. زیرا قیمت این نوع از تانکر‌ها با توجه به طول عمر و ماندگاری بالا، بسیار مقرون به صرفه است. با این حال با توجه به حجم تانکری که خریداری می کنید، قیمت تفاوت خواهد کرد. مثلا قیمت مخزن آب 1500 لیتری، با قیمت مخزن آب 4000 لیتری با قیمت مخزن آب 2500 لیتری عمودی قطعا متفاوت خواهد بود.

  • شرایط نگهداری و مراقبت

فرایند مراقبت و نگهداری از مخازن پلی‌اتیلن، خیلی سخت نیست. در حالت عادی تانکر حمل ماهی زنده پلی‌اتیلن به دلیل استفاده از مواد پلیمری دچار مشکلاتی مانند زنگ زدگی یا خوردگی نمی‌شود.

  • مهر تایید وزارت بهداشت

منبع حمل ماهی زنده پلی‌اتیلن به دلیل Food Grade بودن، قابلیت استفاده در صنایع شیلات و غذایی را دارد. همچنین این مخزن‌ها از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا، مورد تایید هستند.

سخن پایانی

در صورتی که حرفه شما وابسته به انتقال و جابجایی ماهی زنده است، انتخاب تانکر حمل ماهی زنده پلی‌اتیلن بهترین گزینه است. زیرا شما با خرید آن می‌توانید خیلی راحت روی خودرو نیسان یا وانت خود قرار دهید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مخزن‌ها، مقاومت در برابر رطوبت و ضربه است. بنابراین با انتخاب مخزن پلی‌اتیلن برای حمل ماهی زنده، می‌توانید از آن در طولانی مدت استفاده کنید. همچنین ماهی‌های زنده را به بهترین شکل از استخر‌های پرورش ماهی به محل مورد نظر انتقال دهید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره مخزن آب مناسب حمل ماهی زنده می‌توانید با کارشناسان فروش دماوند پلیمر در ارتباط باشید.

همچنین شما می توانید اقدام به خرید منبع آب از انوع مختلف مانند مخزن زیر پله، مخزن کروی  و… در دماوند پلمیر کنید. علاوه بر انواع مخازن، حجم های مختلف منبع آب نیز در این فروشگاه وجود دارد که شما برای خرید می توانید به آن اقدام کنید. محصولاتی همچون مخزن آب 1000 لیتری عمودی و وان پلی اتیلن و… از نمونه محصولات این فروشگاه هستند.

بازگشت به لیست