مجله

8 روش افزایش فشار آب ساختمان

افزایش فشار آب ساختمان

این روز‌ها تقریبا تمام افراد جامعه علی الخصوص ساکنان ساختمان‌های چند طبقه با مشکل افت فشار آب مواجه هستند. متخصصان و کارشناسان حوزه آب برای این افت فشار، دلایل زیادی مانند بحران کم آبی و گرم شدن کره زمین را معرفی می‌کنند. در چنین شرایطی شما نیز مانند بسیاری دیگر از افراد، به دنبال امتحان کردن انواع روش‌ها برای افزایش فشار آب هستید تا با استفاده از آن راهکار‌ها، تا حدی مشکل افت فشار را برطرف کنید. بدون شک ساده‌ترین راه افزایش فشار آب ساختمان شما می‌تواند نصب پمپ یا مخزن باشد. در حالی که راه‌های متنوعی برای رفع مشکل افت فشار وجود دارد. در این مقاله از دماوند پلیمر همراه ما باشید تا شما را با 8 روش افزایش فشار آب ساختمان آشنا کنیم.

اصلی‌ترین علت‌های افت فشار آب

بدون تردید ساختمان شما مانند دیگر سازه‌ها با مشکل افت فشار آب مواجه است. مطمئنا با حل آن مشکل و استفاده از روش افزایش فشار آب در ساختمان، تا حد بسیار زیادی مسئله حل می‌شود. اما از اصلی‌ترین دلایل افت فشار آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) افزایش جمعیت و ساکنان منطقه

2) رسوب صافی شیر‌های آب

3) رسوب در لوله‌ها و آبگرمکن

4) بحران‌های زیست محیطی و گرم شدن کره زمین

5) شکستگی لوله آب یا نشتی در بخش از آن

 

راهکار‌های افزایش فشار آب

مشکل افت فشار آب برای ساکنان ساختمان‌های چند طبقه، به دلیل کم آبی و سخت رسیدن آب به طبقات بالایی ساختمان بوده و مطمئنا حل مشکل افت فشار آب از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد حاضر در آن ساختمان است.

در صورتی که شما مانند دیگر ساکنان ساختمان‌های چند طبقه با این مشکل مواجه هستید، باید به دنبال انواع راهکار‌ها یا روش افزایش فشار آب ساختمان باشید. در ادامه به بررسی روش‌های افزایش فشار آب ساختمان می‌پردازیم.

پمپ ویژه آبگرمکن

بدون تردید مشکل افت فشار آب هنگام حمام کردن بسیار آزار دهنده است. خوشبختانه برای رفع این مشکل، پمپ‌های ویژه آبگرمکن تولید شده و البته این پمپ‌ها قابلیت نصب روی آبگرمکن‌های دیواری دارند. فرایند عملکرد این آبگرمکن‌ها به گونه‌ای است که با کاهش فشار آب از یک میزان مشخص، خاموش می‌شود.

در صورت نصب پمپ‌های ویژه روی بخش ورودی آبگرمکن، مشکل برطرف شده و بنابراین با استفاده از این روش، فشار آب گرم واحد شما افزایش پیدا می‌کند. پمپ‌های مخصوص افزایش فشار آب دارای سه دکمه خاموش، روشن و اتومات هستند.

نصاب پس از نصب آن روی ورودی آبگرمکن، توصیه می‌کند که قرار دادن آن روی اتومات، بهترین راه برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی است. به طور مثال با قرار دادن در حالت روشن، پمپ یکسره کار کرده و در نتیجه پمپ آبگرمکن شما خیلی زود می‌سوزد.

تقویت فشار آب آپارتمان

نصب پمپ‌های فشار قوی و مخزن

یک راهکار موثر برای افزایش فشار آب در ساختمان‌های بزرگ، نصب پمپ فشار قوی در کنار مخزن ذخیره آب است. پمپ‌ها و مخازن ذخیره آب در ظرفیت‌ها و اندازه‌های مختلف تولید شده و شما با توجه به ویژگی ساختمان خود مانند تعداد طبقات یا واحد‌ها می‌توانید بهترین گزینه‌ها را خریداری کنید.

اگر به دنبال راهکاری به غیر از پمپ هستید، توصیه میکنیم مقاله مربوط به افزایش فشار آب بدون پمپ را بررسی کنید.

انجام فرایند رسوب زدایی آبگرمکن

در صورتی که هنگام استفاده از آب سرد در واحد خود با مشکل افت فشار آب مواجه نمی‌شوید؛ اما زمان حمام کردن با افت فشار آب گرم مواجه هستید، احتمالا دلیل این مشکل به وجود رسوب در آبگرمکن شما مربوط است. در چنین شرایطی باید فرایند رسوب زدایی را انجام دهید تا فشار آب گرم، افزایش پیدا کند. البته بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند فرایند رسوب زدایی آبگرمکن را در حمام به صورت سالانه و مرتب انجام دهید.

نصب مینی پمپ

در صورتی که ساکنان ساختمان علاقه‌ای به نصب پمپ‌های فشار قوی ندارند، می‌توانید مینی پمپ آب را در قسمت ورود آب واحد خود نصب کنید. مطمئنا با استفاده از این روش، باعث افزایش فشار آب ساختمان می‌شوید. البته برای نصب این مینی پمپ‌ها باید از لوله کش ماهر و متخصص کمک بگیرید تا فرایند اجرای آن به درستی انجام شود.

نصب بوستر پمپ

بهترین راهکار برای افزایش فشار آب در ساختمان چند طبقه، بوستر پمپ است. در زمان فرایند اجرای این دستگاه، چندین پمپ به صورت موازی و کنار هم نصب می‌شوند تا مشکل افت فشار آب تمام ساکنان ساختمان را برطرف کنند. عملکرد و کارایی بوستر پمپ به گونه‌ای است که آب با دبی یکسان در همه طبقات پخش شده و در نتیجه هیچ واحدی با مشکل افت فشار آب رو به رو نمی‌شود.

نصب دستگاه تصفیه آب

با نصب دستگاه تصفیه آب به عنوان ایده‌ای برای روش افزایش فشار آب ساختمان از ایجاد رسوب در شیرآلات و آبگرمکن واحد خود جلوگیری می‌کنید. از نظر بسیاری از افراد استفاده از این روش، ‌ایده‌آل‌ترین انتخاب برای مقابله با کاهش فشار آب است. این دستگاه مواد و املاح موجود در آب را به کم‌ترین میزان رسانده و در نتیجه هزینه‌های گران قیمت تعمیر آبگرمکن یا شیر آلات را کاهش می‌دهد.

ارزیابی سیستم لوله کشی ساختمان

بدون شک از اصلی‌ترین دلایل افت فشار آب، وجود رسوب یا گرفتگی سیستم لوله کشی ساختمان است. در صورت برطرف کردن این گرفتگی، مشکل حل شده و شما با افزایش فشار آب در واحد یا ساختمان مواجه می‌شوید.

انتخاب این راهکار برای حل مسئله افت فشار آب، مناسب ساختمان‌های قدیمی دارای سیستم لوله کشی قدیمی است.در زمان استفاده از‌ این روش، ابتدا باید نقشه لوله‌های آب گرم و سرد ساختمان را داشته باشید تا نیرو‌های متخصص، محل قرار‌گیری لوله‌ها را شناسایی کنند. سپس با انجام اقدامات لازم، محل گرفتگی را تشخیص داده و برای رفع آن، چاره‌ای بیندیشند.

نصب مخزن ذخیره آب

برای از بین بردن مشکل کاهش فشار، مخزن ذخیره آبی را خریداری کرده و آن را روی پشت بام قرار دهید. سپس به کمک لوله کش، مخزن را به سیستم لوله کشی آب ساختمان متصل کنید. اکنون فرایند آبگیری مخزن را انجام دهید تا هنگام برخورد با افت فشار آب، امکان استفاده از آن را داشته باشید. بهترین زمان برای پر کردن مخزن از آب، نیمه‌های شب بوده و دلیل انتخاب این ساعت از شبانه روز برای پر کردن مخزن از آب، فشار عالی آب است.

برای این کار باید یک مخزن پلی اتیلن با ابعاد و حجم مناسب تهیه کنید، مخازنی همچون مخرن آب 1500 لیتری، مخزن آب 4000 لیتری، مخزن 1000 لیتری عمودی از بهترین مخزن ها هستند که شما متناسب با تعداد واحدهای ساختمان می توانید از آن برای حل مشکل فشار آب استفاده کنید.

سخن پایانی

شناخت راه و روش افزایش فشار آب ساختمان را باید یکی از مهم‌ترین مسائلی معرفی کرد که ساکنان ساختمان‌های چند طبقه باید با آن آشنایی کامل داشته باشند. بدون هیچ گونه شکی شما مانند ساکنان این ساختمان‌ها، با مشکل کاهش و افت فشار آب مواجه می‌شوید. بنابراین اطلاعات شما درباره انواع روش افزایش فشار آب در ساختمان می‌تواند کمک مناسبی برای حل مشکل افت فشار آب باشد. در بین تمام راه‌های مقابله با کاهش فشار آب، نصب پمپ و همچنین منبع آب راهکار‌های مناسبی هستند. شما می‌توانید برای خرید مخزن‌های آب با کیفیت و با قیمتی مناسب، محصول مورد نظرتان را در فروشگاه دماوند پلیمر سفارش دهید و با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

همچنین شما می توانید انواع مخازن مانند مخزن زیر پله، مخزن کروی، مخزن آب کتابی و… را در دماوند پلمیر تهیه کنید. علاوه بر انواع مخازن، حجم های مختلف منبع آب نیز در این فروشگاه وجود دارد که شما برای خرید می توانید به آن اقدام کنید. محصولاتی همچون مخزن آب 1000 لیتری عمودی و وان پلی اتیلن و… از نمونه محصولات این فروشگاه هستند.

بازگشت به لیست