مجله

معرفی انواع وان و راهنمای انتخاب بهترین وان

انواع وان

وان‌‏های پلی اتیلن یا لگن‌‏های پلاستیکی یکی از پرکاربردترین انواع وان هستند که کاربرد‏های بسیاری در صنایع، خوراکی، پزشکی و کشاورزی دارند. همچنین این وان‌‏ها دارای اشکال متنوع در سایز‏های مختلف هستند. از آنجایی که این محصولات صنعتی در برابر خوردگی مقاوم هستند، استفاده از آن‌ها در حوزه‌های مختلف با استقبال زیادی رو‌به‌رو شده است. در این مطلب از دماوند پلیمر به راهنمای انتخاب وان و انواع آن می‌‏پردازیم تا شما با این محصولات پرکاربرد آشنا شده و بتوانید در هنگام خرید انتخابی مناسب داشته باشید.

معرفی انواع وان

وان‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که در هنگام خرید باید به این موضوع توجه کرد. اما انواع وان ها کدامند؟ از جمله انواع وان‌‏ها می‌‏توان به وا‏ن‏‌های گرد پلاستیکی، وان‌‏های فوم‏دار و وا‏ن‌‏های مخصوص نوجوان و سالمندان اشاره کرد. هر کدام از این وان‌‏ها ویژگی‌های خود را دارا هستند که در ادامه به بررسی خصوصیات انواع این محصولات و راهنمای انتخاب وان می‏‌پردازیم.

وان‌های گرد پلی اتیلن

این دسته از وان‌ها به صورت درب‌دار و گرد تولید می‌‏شوند. در واقع بیش‌تر این محصولات در نوع گرد بدون درب هستند. دلیل استقبال از نوع گرد نسبت به مستطیلی این است که این شکل از وان‌ها استحکام بهتری نسبت به نوع مستطیلی دارند. وان‌‏های گرد در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند که از جمله پرکاربرد‌ترین این ابعاد می‌توان به ابعاد 65، 150، 500، 600، 1000، 2000 و 3500 لیتر اشاره کرد.

وان‌های گرد پلی اتیلن

وان‌های مستطیلی پلی اتیلن

وان‌های مستطیلی از جمله محصولاتی هستند که به دلیل کاربرد بسیار، طرفداران زیادی دارند. از مهم‌ترین کاربرد این وان‌ها می‌توان به استفاده از آن‏ها در صنایع شیلات، آبکاری و پرورش ماهی‌‏های زینتی اشاره کرد. وان‌‏های مستطیلی با قالب‌گیری یکپارچه و بدون هیچگونه نشتی تولید می‌‏شوند. به همین دلیل کاربرد بسیاری در صنایع شیلات و آبکاری دارند.

برای پرورش ماهی می‌‏توان با بهره‌گیری از رابط‌های مخصوص وان‎‏های مستطیلی را به یکدیگر متصل کرد و شبکه‌ه‏ایی از آن‌ها برای کاربردهای مختلف در اختیار داشت. همچنین می‌‏توان با اتصال خروجی به کف وان، به راحتی آب وان را تعویض کرد. وان‏های مستطیلی از 60 لیتر تا 5000 لیتر تولید می‌‏شوند که آن‌ها به صورت وان‏‌های فوم‌دار نیز تولید می‌شوند. این نوع محصولات عایق گرما و سرما هستند و از تبادل انرژی با محیط جلوگیری می‌‏کنند. این موضوع سبب استقبال از این محصولات می‌‏شود. از این وان‌ها در صنایع شیلات برای جابجایی ماهی‏‌ها در یخ یا خوراکی‏‌های دیگر استفاده می‌‏شود.

وان‌های مستطیلی پلی اتیلن

وان‌های مخصوص سالمندان و نوجوانان

این نوع از وان‌‏ها برای مصارف خانگی و در قالب‌‏های مخصوص ساخته می‌‏شوند که می‌‏توان از آن‌ها در مکان‏‌هایی که به دیزاین دکوراسیون اهمیت داده می‌شود، استفاده کرد. این دسته از وان‌‏ها در دو نوع آنتی باکتریال و پلی‌اتیلن تولید می‌شوند که هریک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. در صورتی که می‌خواهید از این محصول در فضا باز استفاده کنید، بهتر است نوع آنتی باکتریال آن را خریداری کنید. در غیر این صورت نوع پلی‌اتیلن آن گزینه مناسب‌تری است.

مقایسه انواع وان

مقایسه انواع این محصولات پرکاربرد سبب می‌شود تا با در نظر گرفتن شرایط و محیط مورد نظر بتوانید وان مناسب را خریداری کنید. به عنوان مثال وان‌‏های مستطیلی محصولاتی هستند که با قالب‌گیری و بدون هیچ‌گونه درزی تولید شده‌اند. همچنین می‌‏توان این محصولات را با رابط به یکدیگر متصل کرد. علاوه‌بر موارد اشاره شده می‌توان در کف آن‏ها خروجی نصب کرد. به همین دلیل است که وان‌‏های مستطیلی بیش‌تر در صنایعی مانند شیلات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از دیگر انواع متداول وان می‌‏توان به وان‌‏های گرد اشاره کرد. این محصولات به دلیل ساختار خود، استحکام بیش‌تری نسبت به وان‌‏های مستطیلی دارند. از لحاظ حجم نیز وان‌‏های مستطیلی از 60 لیتر تا 5000 لیتر تولید می‌شوند. در صورتی که وان‌‏های گرد از 65 لیتر تا 3500 لیتر گنجایش دارند. اگر به حجم بیش‌تری از وان گرد برای حوزه کاری خود نیاز دارید، باید ابعاد مخصوصی سفارش دهید.

راهنمای خرید وان مناسب

توجه به راهنمای خرید وان به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط، هزینه و فضا محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. اگر برای امور صنعتی، پرورش ماهی‏‌های زینتی و… وان‌‏هایی با ظرفیت 60 لیتر می‌‏خواهید، می‌‏توانید وان‌‏های مستطیلی را خریداری نمایید. در صورتی که وانی محکم با ظاهری زیبا می‏خواهید که از لحاظ ظرفیت تنوع بالایی داشته باشد، وان‌های گرد گزینه مناسب‌تری برای شما است. همچنین اگر می‌‏خواهید این محصول را برای مصارف شخصی به عنوان مثال برای نوجوانان و سالمندان تهیه کنید، می‌‏توانید با توجه به شرایط به خرید وان ساده یا آنتی باکتریال بپردازید.

انواع وان‌های پلاستیکی چه کاربردی دارند؟

  • نگهداری ماهیان خوراکی و زنده برای عرضه در فروشگاه‌های محصولات شیلات
  • تولید و پرورش آبزیان زینتی از جمله ماهی قرمز و گلد فیش
  • استفاده از انواع وان به صورت صنعتی و نیمه صنعتی برای شستشوی میوه و سبزیجات
  •  وان حمام پلی اتیلن برای آب‌درمانی
  • کاربرد وان در تولید و پرورش محصولات شیلاتی و دریایی مانند ماهی‌های قزل آلا
  • نگهداری از مواد جامد گرانولی و پودری
  • استفاده از وان در آزمایشگاه‌های تست بتن
  • پرورش زالو
  • کاربرد وان در صنایع نساجی
  • وان شیلات
  • استفاده از وان‌های پلی اتیلنی به عنوان استخر برای بازی کودکان
  • تولید محصولات لبنیاتی از جمله پنیر
  • کاربردهای درمانی وان در علوم پزشکی با امکان جا‌به‌جایی راحت به وسیله ماشین‌های سواری
  • ایجاد استخرهای کوچک و رو باز و محافظی برای تاسیسات رو زمینی صنعتی و خانگی در برابر سرما و یخ زدگی
  • استفاده از انواع وان به عنوان لگن‌های پلاستیکی

علت نگهداری از موجودات زنده یا مواد غذایی در انواع وان

در تولید وان‌های پلی اتیلنی در دماوند پلیمر، تمام استانداردهای لازم و تاییدیه‌های بهداشتی رعایت می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید در صنایع شیلات یا صنایع غذایی از این وان‌های پلاستیکی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. مزیت‌های زیادی که این وان‌ها دارند باعث شده کاربرد فراوانی در پرورش زالو داشته باشند.

وان‌های پلی اتیلنی و کاربرد آن در حمام

بسیاری از افراد این دسته از وان‌ها را به عنوان وانی برای حمام خود استفاده می‌کنند. علاوه بر قیمت مقرون به صرفه‌ای که نسبت به وان‌ حمام در جنس‌های دیگر دارند، کیفیت خوب این محصولات باعث شده خرید آن با استقبال زیادی مواجه شود. کافی است هنگام خرید آن به سایز و ابعاد وان دقت کنید و با توجه به جثه افراد، محصول مورد نظرتان را بخرید. شما می‌توانید انواع وان صنعتی و خانگی را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب از دماوند پلیمر تهیه کنید.

سخن پایانی

محبوبیت بسیار وان‌‏های پلی اتیلنی و بکارگیری انواع این محصولات در صنایع مختلف سبب شده کارخانه‌جات بسیاری این محصولات را تولید کنند. همچنین با گذشت سال‏ها از تولید اولین وان پلی‌اتیلن تاکنون، به کیفیت این محصولات و تنوع آن‌ها افزوده شده است. اگر قصد خرید این وان‌های پرکاربرد را دارید، بهتر است متناسب با متراژ محیط به خرید وان بپردازید. همچنین مشورت با کارشناسان مجرب این حوزه در فروشگاه دماوند پلیمر و توجه به راهنمای خرید وان به شما کمک می‌کند تا خریدی مناسب را تجربه کنید.

بازگشت به لیست