مجله

بهترین روش ضدعفونی کردن کفش ها با استفاده از وان پلاستیکی

ضدعفونی کردن کفش ها با استفاده از وان پلاستیکی

کفش‌ها نیز مانند دیگر سطوح می‌توانند آلودگی و میکروب را با خود حمل کنند و موجب‌ شیوع بسیاری از بیماری‌ها شوند. کف کفش یکی از مهم‌ترین اجزای کفش برای جذب آلودگی است. به طور مثال شما با کفش‌ها به بیمارستان، گردش، اداره و …. می‌روید و  در همه این مکان‌ها ممکن است که بیماری و آلودگی وجود داشته باشد. بهترین راه برای از بین بردن آلودگی‌های سطح کفش‌ها، ضدعفونی کردن آن‌ها می‌باشد. ضدعفونی کردن کفش‌ها به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از روش‌های موثر، ضدعفونی کردن کفش‌ها با استفاده از وان پلاستیکی است. در این مقاله در دماوند پلیمر قصد داریم تا  در خصوص ضرورت ضدعفونی کردن کفش‌ها و همچنین روش‌های مختلف آن را برای شما توضیح دهیم. با دماوند پلیمر همراه باشید.

استفاده از وان پلاستیکی برای ضدعفونی کردن کفش‌ها

یکی از روش‌های مهم برای از بین بردن آلودگی و ویروس از کفش‌ها، استفاده از وان پلاستیکی است. این روش بسیار ساده است. ابتدا همه کفش‌هایی کثیف را کنار بگذارید. سپس یک وان پلاستیکی با ابعاد و ارتفاع مناسب را انتخاب کنید (دقت کنید که وان شما حتما باید پلاستیکی باشد). لازم است که کف وان را ابر فشرده یا اسفنج‌های ضخیم قرار دهید. محلول ضدعفونی و‌ تمیزکننده را به همراه آب رقیق کرده و داخل وان بریزید. محلول مورد نظر مقدار معینی ندارد و باید تا حدی باشد که کامل روی ابر و اسفنج کف وان را بگیرد. بهتر است که مایع ضدعفونی کننده در داخل کفش نفوذ نکند؛ زیرا موجب خراب شدن و از بین رفتن بافت کفش می‌شود. محلول ضدعفونی کننده می‌تواند وایتکس یا دیگر محلول قوی باشد. همچنین می‌توانید در خانه نیز این محلول ضدعفونی کننده را تهیه کنید.

پس از اینکه محلول وایتکس و آب را درون وان حمام ریختید، توجه داشته باشید که به بخش رویی کفش برخورد نکند. زیرا وایتکس علاوه بر خاصیت ضدعفونی کننده، خاصیت رنگ بری هم دارد و ممکن است که رنگ کفشتان تغییر کند. پس محلول را فقط به قسمت پلاستیکی کفش بزنید. این روش برای افرادی مناسب است که به محلولی همچون وایتکس حساسیت داشته و نمی‌توانند با آن تماس داشته باشند. تنها کافی است که کفش را درون وان پلاستیکی قرار داده و پس از آغشته شدن کف کفش و اطراف آن به مواد ضدعفونی کننده درون وان، کفش را خارج کنید. در این صورت کفش شما کاملا ضدعفونی شده و از هر گونه آلودگی و ویروس پاک می‌شود.

وان پلاستیکی

کف کفش را هر چند وقت یکبار ضدعفونی کنیم؟

همانطور که گفتیم، کف کفش به دلیل تماس زیاد با سایر سطوح، آلودگی بیشتری را به خود جذب می‌کند. به ویژه ویروس‌های مختلفی همچون کرونا تا ۵ روز می‌تواند بر کف کفش باقی بماند. به همین دلیل شست‌وشوی کف کفش و ضدعفونی کردن آن امری بسیار ضروری است. گاهی نیز ممکن است که در اثر تماس دست‌ها با کفش‌ها این ویروس و آلودگی به تمامی سطح بدن هم برسد. به همین دلیل برای جلوگیری از گسترش آلودگی کف کفش‌ها باید حداقل هر ۵ روز یکبار، ضدعفونی کردن کفش‌ها با استفاده از وان پلاستیکی انجام شود. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، وان پلاستیکی مناسب ضدعفونی کردن کفش‌ها است.  باید توجه کنید که تاثیر وایتکس یا محلول ضدعفونی کننده به دلیل باز بودن درب ظروف کم خواهد شد. بنابراین درب ظروف ضدعفونی کننده را حتما ببندید.

روش های ضد عفونی کردن کفش ها

کفش‌ها را به شیوه‌های گوناگونی می‌توان ضدعفونی کرد. در ادامه به چندین روش ضدعفونی کردن کفش اشاره می‌کنیم.

  1. استفاده از وان پلاستیکی برای ضدعفونی کردن کفش‌ها که در بالا به صورت مفصل در این باره صحبت کردیم.
  2. دومین روش ضدعفونی کردن کفش‌ها، با استفاده از آب و صابون است. در این روش همه بخش‌های کفش می‌تواند با آب و صابون در تماس باشد.ضدعفونی کردن کفش‌ها، با استفاده از آب و صابون
  3. استفاده از مسواک‌های قدیمی و ارزان قیمت برای ضدعفونی کردن کف کفش‌ها توصیه می‌شود. می‌توانید مسواک را به مواد ضدعفونی کننده آغشته کنید و آن را به کف کفش بکشید.استفاده از مسواک‌ برای ضدعفونی کردن کف کفش‌ها
  4. می‌توانید از پدها و دستمال‌های الکلی و اسپری‌های ضدعفونی کننده هم استفاده کنید. اجازه دهید تا چند دقیقه الکل بر روی کفش باقی بماند و سپس می‌توانید آن را تمیز کنید. اسپری یا پدهای الکی بهتر است تا 70 درصد الکل را داشته باشند.ضدعفونی کفش ها با استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده
  5. اگر کفش شما قابل شست‌وشو باشد می‌توانید آن را درون ماشین لباسشویی با آب گرم هم بشویید.شست و شو کقش با استفاده از ماشین لیاسشویی
  6. بهتر است که از کفش‌های بند دار استفاده نکنید. زیرا بندهای آن بیشتر به سطح زمین کشیده می‌شود و همچنین لازم است که دست شما با بند کفش تماس پیدا کند. بنابراین دست شما هم آلوده خواهد شد.

چرا ضد عفونی کردن کف کفش ها اهمیت زیادی دارد؟

ضدعفونی کردن کفش‌ها با استفاده از وان پلاستیکی اهمیت زیادی دارد. کفش‌ها همراهان همیشگی ما هستند و چه در مکان‌های آلوده و چه در مکان‌های سالم ما را همراهی می‌کنند. پس طبیعی است که اولین نقطه از گسترش آلودگی، کفش‌ها باشند. امروزه نیز به دلیل وجود بیماری‌های خطرناکی همچون کرونا، ضدعفونی کردن کف کفش‌ها نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. پس اولین و مهم‌ترین دلیل برای ضدعفونی کردن کفش‌ها، پاک کردن آلودگی و ویروس از  کف کفش‌ها است.

یکی دیگر از دلایل ضدعفونی کردن کفش‌ها رفع بوی بد کفش است. شاید تاکنون دیده باشید که پس از مدتی کفش‌ها بوی نامطبوعی می‌گیرند. رشد قارچ و میکروب در کف کفش‌ها موجب بوی بد آن شده که حتی ممکن است برای پا خطرات و بیماری‌هایی را ایجاد کند. بنابراین لازم است که هر چند وقت یکبار کف کفش‌ها ضدعفونی شده تا بوی بد آن رفع شود.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص ضدعفونی کردن کفش‌ها صحبت کردیم. همچنین گفتیم که مناسب‌ترین راه ضدعفونی کردن کفش‌ها با استفاده از وان پلاستیکی است. معمولا در وان پلاستیکی مناسب برای ضدعفونی کردن کفش‌ها کمی محلول ضدعفونی کننده ریخته و کف کفش را درون آن قرار می‌دهیم. امروزه به دلیل وجود بیماری‌ها و ویروس‌های جدیدی همچون کرونا ضروری است که حداقل هر ۵ روز یکبار کفش خود را با روش‌های مختلف ضدعفونی کنیم. استفاده از پدها و اسپری‌های الکل 70 درصد می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای وایتکس باشد.  اگر شما هم تجربه دیگری از  ضدعفونی کردن کفش‌ها دارید، در دماوند پلیمر با ما در میان بگذارید. همچنین اگر قصد خرید وان برای ضد عفونی کردن کفش ها را دارید، می توانید روی محصولات فروشگاه دماوند پلیمر حساب ویژه باز کنید.

همچنین شما می توانید اقدام به خرید مخزن آب و انواع محصولات دیگر مانند مخزن زیر پله، مخزن کروی، مخزن آب کتابی و… را در دماوند پلمیر تهیه کنید. علاوه بر انواع مخازن، حجم های مختلف منبع آب نیز در این فروشگاه وجود دارد که شما برای خرید می توانید به آن اقدام کنید. محصولاتی همچون مخزن آب 4000 لیتری، مخزن آب 1500 لیتری، مخزن آب 1000 لیتری عمودی، مخزن آب 2500 لیتری عمودی و وان پلی اتیلن و… از نمونه محصولات این فروشگاه هستند.

بازگشت به لیست