مجله

وان شیلاتی و وان آبکاری پلی اتیلن

وان شیلاتی و وان آبکاری پلی اتیلن

صنعت شیلات یکی از صنایع نوپا در ایران و از طرفی صنعتی رو به رشد محسوب می‌شود. کارفرمایان این صنعت در نواحی شمالی و جنوبی کشور ایران، دریاهای خزر و خلیج‌فارس مشغول به فعالیت هستند. یکی از ابزارهای مورد نیاز این کارفرمایان در این صنعت مخازن و وان‌های شیلاتی یا همان پلی اتیلن است. البته وان‌های پلی اتیلن در صنایع متفاوتی کاربرد دارند. برای معرفی و آشنایی با وان شیلاتی و وان آبکاری از جنس پلی اتیلن تا انتهای این مطلب از دماوند پلیمر همراه ما باشید.

به طور کلی چه وان‌هایی وجود دارد؟

اگر شما هم به دنبال وان در کاربردهای مختلف باشید، انواع مختلفی از محصولات را مشاهده می‌کنید. وان‌هایی در جنس‌های مختلف که با داشتن ویژگی‌های مخصوص به خود، کاربرد متفاوتی هم دارند. برای مثال ممکن است وان شیلاتی و وان آبکاری در جنس‌های مختلفی از جمله وان شیلاتی و وان آبکاری پلی اتیلن و فلزی موجود باشند. در ادامه به بررسی انواع وان میپردازیم.

  • وان حمام پلاستیکی

وان حمام پلاستیکی یا پلی اتیلن، نوع معروفی از وان‌های حمام است. علاوه بر شستشوی بدن و حمام‌کردن، شما می‌توانید این نوع وان‌ها را برای ماساژ درمانی، ریکاوری برای ورزشکاران و …. استفاده کنید. این نوع وان‌ها در فضاهای کوچک کاربرد دارند و مواد اولیه به‌کارگرفته‌شده برای ساخت آن‌ها کاملا بهداشتی هستند. وزن این وان‌های حمام بسیار سبک بوده و بعد از تخلیه‌کردن آب درون آن، می‌توانید به‌راحتی این نوع وان‌ها را جابه‌جا کنید. برخلاف تصور بقیه افراد، وان‌ حمام پلاستیکی مقاومت بالایی دارد و کاملا قابل شستشو است. یکی از مزایای این نوع وان‌ها، عرض کم آن بوده که باعث سهولت در جابه‌جایی آن می‌شود. وان حمام پلاستیکی در ابعاد مختلفی تولید می‌شود که برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. وان مخصوص کودکان به‌عنوان وان شیلاتی یا دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما مشتریان می‌توانند این نوع وان را برای کودکان سفارش دهند.

وان حمام پلاستیکی

  • وان فوم دار

برای کاهش نرخ انتقال حرارت میان محتویات وان و محیط بیرون آن از وان‌های فوم دار استفاده می‌شود. در صنایع شیلات گاها به وان‌هایی برای نگهداری و حمل‌ونقل محصولاتی نیاز دارند که باید به‌صورت یخ‌زده و در محیطی با دمای نزدیک به صفر قرار بگیرند. وان‌های درب‌دار که حاوی لایه فوم هستند می‌توانند به‌عنوان کولمن یا فلاسکی بادوام و مقرون‌به‌صرفه استفاده شوند.

  • وان فلزی

وان‌ها از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و در صنایع گوناگونی کاربرد دارند. وان فلزی نیز یکی از این دسته محصولات است که مشتریان زیادی آن را خریداری می‌کنند. غافل از اینکه بسیاری از ویژگی‌های مثبت و مزایای موجود در وان شیلاتی و وان آبکاری پلی اتیلن در این وان‌های فلزی وجود ندارد.

وان فلزی

  • وان سرامیکی

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در خانه برای کودکان و بزرگسالان، آب‌بازی است. همچنین افراد زیادی برای رفع خستگی بدن به جای دوش آب گرم، در وان قرار می‌گیرند. به همین دلیل وان‌های سرامیکی یکی از محصولاتی است که افراد زیادی برای منزل خود تهیه می‌کنند.

  • تشت پلاستیکی

تشت‌های پلاستیکی کاربردهای مختلفی دارند و اغلب به‌عنوان وان‌های کوچک پلاستیکی در شکل‌های مکعبی، مستطیل و دایره‌ای در بازار وجود دارند. این تشت برای مصارف خانگی، صنایع غذایی و پزشکی قابل سفارش است. تشت‌های پلی اتیلنی برای کاربردهای صنعتی تولید می‌شوند که استحکام بسیار بالایی دارند.

تشت پلاستیکی

کشاورزی، شیلات، پرورش آبزیان، تولید پنیر و آبکاری جزء صنایعی هستند که وان‌های پلی اتیلن یکی از ضروری‌ترین ابزارهای قابل‌استفاده در این صنایع محسوب می‌شوند. علاوه بر این، وان‌های پلی اتیلنی به‌عنوان وان‌هایی برای مصارف خانگی، حمام و استخر بازی برای کودکان قابل‌استفاده هستند. وان‌های پلی اتیلنی به‌عنوان یکی از به‌روزترین و جدیدترین محصولاتی هستند که مهندسین ما به‌تازگی تولید و وارد کشور کرده‌اند. بنابراین اکنون شما برای هر صنایعی می‌توانید این وان‌های پلی اتیلن را سفارش دهید و استفاده کنید. طراحی منحصربه‌فرد این مدل وان‌ها باعث شده کاربرد گسترده‌ای نسبت به دیگر مدل وان‌ها داشته باشد و توجه کارفرمایان زیادی را به خود جلب کند. به‌خصوص وان شیلاتی و وان آبکاری از جنس پلی اتیلن یکی از پرفروش‌ترین این محصولات هستند.

وان پلی اتیلن

انواع وان پلی اتیلن

پلی اتیلن نسبت به سایر مواد اولیه که برای انواع وان مورداستفاده قرار می‌گیرند، از مزایای بیش‌تری برخوردار است. آنها همچنین مقاومت بالایی دارند. این نوع وان‌ها می‌توانند در اشکال مختلف و در اندازه‌هایی متفاوت تولید شوند. انواع وان پلی اتیلن که در صنایع مختلف کاربرد دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • وان آبکاری پلی اتیلن: خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن باعث شده یکی از پرکاربردترین وان‌های آبکاری موجود در بازار باشد.
  • وان صنایع غذایی پلی اتیلن: کارخانه‌های مواد غذایی زیادی برای ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی خود از وان‌های پلی اتیلن صنایع غذایی استفاده می‌کنند.
  • وان صنعتی پلی اتیلن: رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از این نوع ضروری است. زیرا کارخانه‌های مختلفی برای ذخیره‌کردن مواد اسیدی یا قلیایی در مقدارهای مختلف از وان صنعتی پلی اتیلن استفاده می‌کنند.
  • وان دامپروری پلی اتیلن: دامپروری نیز یکی دیگر از صنایعی بوده که وان‌های پلی اتیلنی در آن کاربرد دارند. به‌گونه‌ای که می‌توانید برای ذخیره‌کردن و نگهداری آب مورد نیاز دام‌ها، این نوع وان را سفارش دهید.
  • وان شیلاتی پلی اتیلن: یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین صنایعی که از وان‌های پلی اتیلنی استفاده می‌کند، صنعت شیلات است.

وان شیلاتی پلی اتیلن

یکی از مهم‌ترین و پررونق‌ترین صنایع کل جهان، صنعت شیلات است. این صنعت در کشورهایی که با دریاهای آزاد جهان در ارتباط هستند، اهمیت بیش‌تری دارد. به همین دلیل کارگاه‌ها و شرکت‌های متنوعی در کشور ما هم برای رسیدگی به فعالیت‌های این صنعت، مشغول به کار هستند و مقادیر زیادی از انواع محصولات دریایی و ماهی‌ها را صید می‌کنند. همین آبزیان صید شده باید در وان شیلاتی نگهداری و منتقل شوند.

وان‌های پلی اتیلنی به دلیل مزایایی که در صنعت شیلات دارد، یکی از محصولات پرطرفدار کارفرمایان در این صنعت به حساب می‌آید. وان شیلاتی پلی اتیلن در اندازه‌های بزرگ‌تری نسبت به صنایع دیگر تولید می‌شوند. به‌گونه‌ای که یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های وان شیلاتی و وان آبکاری در ابعاد آن‌ها است. اما وان شیلاتی چه کاربرد هایی دارد؟ باید بگوییم که وان‌های شیلاتی نه‌ تنها در پرورش آبزیان بلکه برای پرورش زالو، میگو، آبشخور و تراف بچه‌ماهی نیز کاربرد دارند. در حقیقت وان‌های شیلاتی تحت عنوان وان پرورش ماهی تولید و طراحی می‌شوند که انواع مختلفی دارند. به‌گونه‌ای که در بازار انواع وان پلی اتیلن پرورش ماهی، وان میگو، وان زالو و …. وجود دارد.

وان شیلاتی پلی اتیلن

وان آبکاری پلی اتیلن

آبکاری، یکی از پررونق‌ترین صنایع ایرانی محسوب می‌شود. فرآیندی که در این صنعت اتفاق می‌افتد شامل پوشاندن لایه‌های فلزی و غیرفلزی سطوح اجسام مختلف با ضخامت‌هایی بسیار کم است که اصطلاحا آبکاری نام دارد. این فرایند با هدف افزایش مقاومت سطوح اجسام در برابر خوردگی یا ایجاد سطوحی براق و صیقلی است. فیلتر، وان از جنس پلی اتیلن، چربی‌گیر، پمپ و … از تجهیزات مورد نیاز این صنعت هستند. بنابراین خرید وان آبکاری پلی اتیلن پیش از شروع فرآیندهای این صنعت الزامی است. وان آبکاری یکی از ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز شما در این صنعت به حساب می‌آید. شاید برای شما نیز سوال شده باشد که کدام یک از انواع وان برای صنعت آبکاری مناسب است؟ برای خرید وان آبکاری توصیه می‌کنیم به سراغ جنس‌های پلی اتیلنی بروید. زیرا در برابر الکتریسیته، نارسانا هستند و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. مدرن‌ترین و به‌روزترین وان‌های این صنعت در بازار، وان آبکاری پلی اتیلن است.

مزایای وان شیلاتی و وان آبکاری پلی اتیلن

وان‌های پلی اتیلنی نسبت به انواع دیگر وان‌ها دارای مزیت‌های بی‌شماری هستند. به‌گونه‌ای که به دلیل ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های این نوع وان‌ها که در ادامه بررسی کرده‌ایم، مشتریان آن روزبه‌روز بیش‌تر می‌شوند. همچنین همین مزایا باعث شده که در صنایع زیادی کاربرد داشته باشند.

  • سهولت در حمل‌ونقل وان‌های پلی اتیلنی
  • ماندگاری و دوام بالای وان‌های از جنس پلی اتیلن
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه و ارزان محصول
  • سهولت در نصب اتصالات این نوع وان‌ها
  • امکان تولید در اشکال و ابعاد مختلف با تغییر در قالب تولیدی
  • برخورداری از مقاومت بالای وان‌های پلی اتیلنی در برابر مواد شیمیایی
  • وزن سبک وان
  • برخورداری از قابلیت ضد زنگ بودن

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب گفتیم بر اساس مواد اولیه و کاربردهای مختلف، انواع وان‌ها تولید و روانه بازار شده‌اند. اما سوال اصلی اینجاست که کدام محصول را بخریم؟ باتوجه‌به مزایایی که در این مطلب توضیح دادیم، پلی اتیلن یکی از بهترین مواد اولیه‌ای است که این وان‌ها را از آن می‌سازند. همچنین وان شیلاتی و وان آبکاری یکی از پرفروش‌ترین محصولات دماوند پلیمر برای پرورش آبزیان یا کارخانه‌های آبکاری به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت مشاوره‌های لازم جهت خرید وان پلی اتیلن با کارشناسان ما در فروشگاه دماوند پلیمر در ارتباط باشید.

همچنین شما می توانید اقدام به خرید انواع مخزن آب مانند مخزن زیر پله، مخزن کروی، مخزن آب کتابی و… را در دماوند پلمیر تهیه کنید. علاوه بر انواع مخازن، حجم های مختلف منبع آب نیز در این فروشگاه وجود دارد که شما برای خرید می توانید به آن اقدام کنید. محصولاتی همچون مخزن آب 4000 لیتری، مخزن آب 1500 لیتری، مخزن آب 1000 لیتری عمودی و مخزن آب 2500 لیتری عمودی و… از نمونه محصولات این فروشگاه هستند.

بازگشت به لیست